daroshenasiB

مطالب آموزشی پزشکی

daroshenasiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

لکتین خوب و بد

کتین ها نوعی پروتئین هستند که می توانند به غشاهای سلولی متصل شوند. آنها گونه ای از پروتئین ها هستند که ممکن است در انسان، باعث بروز فعل و انفعالات سلولی شوند. لکتین ها راهی را در اختیار می گذارند که مولکولها بدون درگیر شدن سیستم ایمنی بدن ، بتوانند به هم بپیوندند ، که این می تواند بر تعامل سلول – سلول اثر بگذارد.

لکتین ها در حبوبات و دانه های خام فراوان هستند و بیشتر در بخشی از دانه وجود دارد که هنگام جوانه زدن گیاه ، به برگ تبدیل میشود. آنها همچنین در محصولات لبنی و سبزیجات خاصی یافت می شوند. در حالی که محتوای لکتین در مواد غذایی نسبتاً ثابت است ، تغییر ژنتیکی گیاهان نوساناتی را ایجاد کرده است.

لکتین ها در گیاهان، دفاعی در برابر میکروارگانیسم ها ، آفات و حشرات هستند. آنها همچنین ممکن است به عنوان راهی برای سالم ماندن بذرها بعد از عبور از سیستم گوارش حیوانات ، برای پراکندگی بعدی تکامل یافته باشند. لکتین ها در برابر سیستم گوارش انسان مقاوم هستند و بدون تغییر وارد خون می شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • مریم رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی