daroshenasiB

مطالب آموزشی پزشکی

daroshenasiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱- جلوگیری از چاق شدن کودکان: راه حل پیشگیری از بلوغ زودرس به تغذیه و توجه به رشد مناسب فرد بستگی دارد. والدین باید از چاقی مفرط فرزندان شان پیشگیری کنند و به هیچ وجه مرغ و تخم مرغ ماشینی و فراورده های هورمونی را به خصوص به دختران خود ندهند.

 

۲- استفاده نکردن از ابزاری مثل ماهواره یا قفل کردن شبکه‌های ناسالم آن: دیدن تصاویر و صحنه های مستهجل در بلوغ زودهنگام کودکان تأثیر زیادی دارد. پس یادتان باشد که فیلم‌ها و کارتون‌های کودک را کنترل کنید؛ زیرا گاه او به خاطر دیدن آن‌ها، با روابط عاشقانه، فرار از خانه و گرایش به پوشش مخالف و … آشنا می‌شود. از عکس‌های نیمه برهنه برای تزیین خانه استفاده نکنید و به جای گوش دادن به آهنگ‌های مبتذل، از موسیقی‌های سنتی و مداحی‌ها در مناسبت‌های ولادت یا شهادت ائمه اطهار (علیهم السلام) بهره بگیرید.

 

۳- جدا کردن محل خواب: در این مرحله، باید کودک را به گونه‌ای ملایم و با تقویت احساس استقلال و عزّت نفس، آموزش دهید که محل خواب خود را جدا سازد و در مرحله بعد، محل خواب کودکان را از یکدیگر جدا کنید. روایات، سنّ مناسب را شش سالگی و بعضی هفت سالگی و یا ده سالگی بیان داشته‌اند. این اختلاف احادیث، مربوط به اختلاف محیط‌های گرم و سرد و تحریک پذیری بالای دختر است که شش سالگی مربوط به دختر، هفت‌سالگی به پسر و شش و هفت ساله مربوط به مناطق گرم و ده سالگی ویژه محیط‌های سرد است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۱۷
  • مریم رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی