daroshenasiB

مطالب آموزشی پزشکی

daroshenasiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

آبله مرغان چیست؟

 مانند خیلی از بیماری ها عامل بیماری آبله مرغان نوعی ویروس است بنام ویروس «واریسلا زوستر». در اغلب موارد این ویروس از طریق تماس با فرد مبتلا انتقال می‌یابد. این بیماری چند روز قبل از ظهور جوش‌ها به فرد سرایت می‌کند و تا زمانی که تمامی جوش‌ها بهبود نیابند، به‌شدت مسری است. این ویروس می تواند از طریق بزاق دهان؛ تنفس و تماس با جوش منتقل شود.

یک یا دو روز قبل از ظاهر شدن جوش های آبله مرغان، بعضی از بچه ها دچار تب، درد شکم، گلو درد و سردرد شده یا احساس بی حالی می کنند. این علائم ممکن است از چند روز گذشته اتفاق بیافتد. و تب در حدود ( ۳۷٫۷ و ۳۸٫۸ ) درجه سانتی گراد باقی بماند. هر چند در مواردی هم ممکن است درجه تب بالاتر باشد. جوش آبله مرغان در آغاز از برجستگی های سرخ رنگ تشکیل میشود . این جوش ها به سرعت تبدیل به تاولهای ریز پر از مایع می شوند که قاعده سرخ رنگ دارند. در کودکان خردسال اغلب علائم بیماری خفیف تر است و تاول های کمتری نسبت به کودکان بزرگتر و بزرگسالان ایجاد می شود. معمولاً آبله مرغان یک بیماری در حد متوسط است. اما برخی از نوزادان، نوجوانان و بزرگسالان را که سیستم ایمنی ضعیفتری دارند می تواند شدیدتر تحت تاثیر قرار دهد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • مریم رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی